Jornades de tardor: salut i natura, crèdits climàtics i aliments forestals.

Jornades de tardor: salut i natura, crèdits climàtics i aliments forestals.

Crèdits climàtics forestals, una oportunitat per a les empreses compromeses amb el clima

16 d'octubre de 10h a 12h, en línia. Treballes en una empresa? Aquesta jornada t'interessa! Coneixerem què son els crèdits climàtics i com pots compensar la teva petjada de CO2 a través de projectes forestals que milloren la biodiversitat, la provisió d'aigua i la regulació del cicle del carboni. Aquesta jornada és una oportunitat per entendre com funcionen els crèdits, quin paper hi juguen les empreses i com poden incorporar-los en les seves estratègies de sostenibilitat i compensació d’emissions. Coneixerem projectes de crèdits climàtics en borsa com la Vall de la Muga o la Vall de Lord, i l'experiència pràctic de l'empresa Aigües Ter Llobregat, compradora de crèdits climàtics.

3a Trobada de la Taula Salut i Natura

7 i 8 de novembre, a l'Auditori de la URV de Tortosa. Torna la trobada de la Taula Salut i Natura! Aquest cop ens desplacem fins a Tortosa per conèixer experiències de salut i natura en l'àmbit de les Terres de l'Ebre. El diumenge 8 de novembre, podràs participar a les sortides al Parc Natural dels Ports, del Delta de l'Ebre o a la zona fluvial de l'Ebre amb l'Associació l'Aube. Una oportunitat per connectar amb persones interessades en la intersecció entre la salut i la natura a Catalunya. Tindrem l’oportunitat d’escoltar a persones expertes i de participar en debats sobre la implementació de pràctiques basades en l’evidència científica dutes a terme des de la recerca, l’administració, les entitats i les empreses. A més a més, la jornada serà una ocasió per impulsar el treball en equip i les trobades intersectorials, atès que la col·laboració entre cada grup és essencial per desenvolupar i implementar projectes efectius que promoguin el treball col·laboratiu, transversal i multidisciplinari, orientat a tenir cura de la vida des d’una mirada de salut planetària i, per tant, comuna. T'hi esperem!

Visita a la finca d'Ansovell del projecte Plantes Oblidades

Visita presencial a la finca demostrativa de Cal Saurina, on s’ha explorat l’aprofitament de laranyó com a subproducte de la gestió forestal, una finca en custòdia del territori per la Fundació Miranda. Es tracta d’una sessió especialment orientada al sector forestal, de manera que convidem a persones i entitats vinculades a la gestió, conservació i explotació de recursos forestals: persones propietàries, entitats de custòdia del territori, enginyers forestals, consultores forestals, brigades, centres d’investigació, etc.

 

Xarxa per a la Conservació de la Natura
Seu social
C/ Sagrada Família 7. 08500 – Vic

Delegació
C/ Providència 42. 08024 – Barcelona
Tel. 93 886 61 35 – info@xcn.cat