Vine a la jornada de celebració dels 10 anys de custòdia fluvial!
Vine a la jornada de celebració dels 10 anys de custòdia fluvial!

Vine a la jornada de celebració dels 10 anys de custòdia fluvial!

La custòdia fluvial ha estat aplicada a Catalunya des del 2015, un instrument de conservació del domini públic hidràulic i dels ecosistemes aquàtics. Des d’aleshores s’han signat més de 35 convenis de custòdia formalitzats entre l’Agència catalana de l’aigua, entitats ambientals i ens locals, 30 dels quals encara es troben en vigor amb múltiples experiències i resultats positius.

Ara que han passat 10 anys des de la signatura del primer conveni de custòdia fluvial, analitzarem com ha estat la seva implementació i els reptes de futur que es plantegen tenint en compte el nou context social i legal.

Desde la XCN, i de la mà de l’Agència Catalana de l’Aigua, hem organitzat una jornada de celebració que es desenvoluparà en dos dies consecutius: el 13 i 14 de juny de 2025.

Descarrega el programa

La jornada del dia 13 estarà centrada a revisar el nou context legal de la conservació dels ecosistemes aquàtics i el rol de la custòdia des d’una perspectiva nacional i europea, així com en presentar algunes de les iniciatives de custòdia fluvial més destacables a Catalunya.

La segona jornada, el dia 14, consistirà en una sortida tècnica a l’estany de Sils, que permetrà aprofundir en el coneixement pràctic del territori i les accions de custòdia que s’hi duen a terme.

És necessària la inscripció prèvia per assistir a qualsevol de les dues sessions. Les persones interessades poden escollir participar només en la primera jornada o bé en ambdues.

Inscriu-te aquí!

Més informació

 

Twitter @XCNatura

Youtube XCN

Xarxa per a la Conservació de la Natura
Seu social
C/ Sagrada Família 7. 08500 – Vic

Delegació
C/ Providència 42. 08024 – Barcelona
Tel. 93 886 61 35 – info@xcn.cat