La plataforma Zeroport convoca a una gran manifestació el 20 de setembre, a les 12h, al passeig de Gràcia amb el carrer Aragó de Barcelona, per reclamar l’aturada de l’ampliació de l’Aeroport del Prat de Llobregat.
El moment per a aquesta gran mobilització és estratègicament clau, ja que serà un període preelectoral, farà cinc anys de la concorreguda concentració a Barcelona contra el mateix projecte, i el Govern de l’Estat ja haurà aprovat, o estarà a punt de fer-ho, el Document de Regulació Aeroportuària 2027-2031 d’AENA, que preveu 13000 milions d’euros per a molts aeroports de l’Estat, entre els quals, el del Prat.
La manifestació la convoca Zeroport, una plataforma que agrupa prop de 150 entitats ecologistes, socials, veïnals i de defensa del territori per fer front als impactes ambientals, socials, econòmics i territorials del model de desenvolupament associat al port i a l’aeroport de Barcelona.
La XCN també crida a la participació d’entitats i ciutadania a la mobilització, per mostrar la necessitat de situar la conservació de la natura al centre de les decisions polítiques.

