El primer dimarts de desembre és l’anomenat Giving Tuesday. Una ONG de Nova York, 92y.ong , va creure que calia contrarestar el consum frenètic prenadalenc impulsat per campanyes com Black Friday i Cyber Monday, i va decidir dedicar un dia a la cultura de la donació.
![Giving Tuesday 2020 catalunya](https://xcn.cat/wp-content/uploads/Giving-Portada.jpg)
Així van crear la campanya del “Dimarts de donacions”, juntament amb la Fundació de les Nacions Unides. Avui ja és un moviment global que uneix persones, organitzacions, comunitats, i se celebra a més de 60 a països del món.
És una invitació a donar, en el sentit més ampli de la paraula: ja sigui diners, objectes, espais, temps….o somriures i companyia. I per tant és un moment de trobada entre persones, organitzacions sense afany de lucre i empreses, amb l’ objectiu comú de fer donacions i fer el món una mica millor.
Som l’any 2020, any de pandèmia i crisi sanitària; any de crisi econòmica, any de crisi climàtica, any de crisi ecològica i d’amenaces creixents a la justícia socioambiental.
Si una persona atreta per la campanya mediàtica de Giving Tuesday i amb ganes d’implicar-se en la defensa del planeta entra a la pàgina avui, a principis de novembre, pot tenir la sensació que a Catalunya no hi ha projectes ambientals.
Des de la Xarxa per a la Conservació de la Natura hem inscrit el portal Donant Ambiental, que derivarà a una cinquantena de projectes ambientals, els vostres.
Tanmateix, us convidem a publicar-vos, i aprofitar els recursos que ofereix l’organització.
Enguany, publicar és molt i molt senzill, ja que només heu d’enllaçar a la vostra pàgina o la pàgina del projecte que voleu promocionar.
Giving Tuesday ha organitzat una sèrie de webinars per ajudar a crear campanyes de captació de fons: com explicar-nos connectant amb les emocions de les persones que ens escolten – el famós storytelling– , com crear campanyes digitals, o com promoure un finançament col·lectiu (crowdfunding social).
També compta amb la col·laboració de GoFundMe, que presta assistència personalitzada, difusió a mitjans de comunicació, suport tècnic i molt més, de forma gratuïta i sense compromís.
Giving Tuesday posa a disposició recursos per crear una campanya: idear un esdeveniment, com podria ser una sessió de cinema solidari, un vermut o un sorteig, explicar-lo a tots els nostres contactes (butlletí), i escampar-lo per les xarxes socials amb l’etiqueta #GivingTuesday que permetrà que el nostre esdeveniment sigui trobat per qui està buscant com fer donacions.