Actualitat

Creem un dimarts de donacions amb opcions per la natura #GivingTuesday

El primer dimarts de desembre és l’anomenat Giving Tuesday. Una ONG de Nova York, 92y.ong , va creure que calia contrarestar el consum frenètic prenadalenc impulsat per campanyes com Black Friday i Cyber Monday, i va decidir dedicar un dia a la cultura de la donació.

Giving Tuesday 2020 catalunya

Així van crear la campanya del “Dimarts de donacions”, juntament amb la Fundació de les Nacions Unides. Avui ja és un moviment global que uneix persones, organitzacions, comunitats, i se celebra a més de 60 a països del món.

És una invitació a donar, en el sentit més ampli de la paraula: ja sigui diners, objectes, espais, temps….o somriures i companyia. I per tant és un moment de trobada entre persones, organitzacions sense afany de lucre i empreses, amb l’ objectiu comú de fer donacions i fer el món una mica millor.

Som l’any 2020, any de pandèmia i crisi sanitària; any de crisi econòmica, any de crisi climàtica, any de crisi ecològica i d’amenaces creixents a la justícia socioambiental.

Si una persona atreta per la campanya mediàtica de Giving Tuesday i amb ganes d’implicar-se en la defensa del planeta entra a la pàgina avui, a principis de novembre, pot tenir la sensació que a Catalunya no hi ha projectes ambientals.

Des de la Xarxa per a la Conservació de la Natura hem inscrit el portal Donant Ambiental, que derivarà a una cinquantena de projectes ambientals, els vostres.

Tanmateix, us convidem a publicar-vos, i aprofitar els recursos que ofereix l’organització.

Enguany, publicar és molt i molt senzill, ja que només heu d’enllaçar a la vostra pàgina o la pàgina del projecte que voleu promocionar.

Giving Tuesday ha organitzat una sèrie de webinars per ajudar a crear campanyes de captació de fons: com explicar-nos connectant amb les emocions de les persones que ens escolten – el famós storytelling– , com crear campanyes digitals, o com promoure un finançament col·lectiu (crowdfunding social).

També compta amb la col·laboració de GoFundMe, que presta assistència personalitzada, difusió a mitjans de comunicació, suport tècnic i molt més, de forma gratuïta i sense compromís.

Giving Tuesday posa a disposició recursos per crear una campanya: idear un esdeveniment, com podria ser una sessió de cinema solidari, un vermut o un sorteig, explicar-lo a tots els nostres contactes (butlletí), i escampar-lo per les xarxes socials amb l’etiqueta #GivingTuesday que permetrà que el nostre esdeveniment sigui trobat per qui està buscant com fer donacions.